یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

الهام‌بخش‌ترين محل‌هاي كار دنيا

اطلاعات انواع دوربين و موبايل

الهام‌بخش‌ترين محل‌هاي كار دنيا

۲۸۵ بازديد

الهام‌بخش‌ترين محل‌هاي كار دنيا

 تعطيلات در حال پايان است و باز دوباره بايد به سر كار بازگرديم! اين ضد حال بزرگ سال است! يكي از دلايل عدم تمايل ما به رفتن به سر كار احتمالا نامناسب بودن محيط آن است. به همين روي است كه دفاتر كار بسيار زيبا مي‌تواند به بارور شدن خلاقيت كاركنان انجاميده و آن‌ها را به توليد بهينه خدمات يا كالاهاي مورد نظر تشويق كند. در ادامه شما را با ده مورد از الهام‌بخش‌ترين محل‌هاي كار دنيا آشنا خواهيم كرد.

در عوض اينكه ساعت‌هاي متمادي از روز را در اتاق‌هاي معمولي كه كم از زندان ندارند بگذرانيم و سراسر روز را از استرس رنج ببريم، شركت‌هاي بزرگ و صاحب نام با آماده كردن محيط‌هاي الهام‌بخش به دنبال بهره بهينه از كاركنان خود هستند. حقيقت آن است كه اگر محيط كار جذابيت داشته باشد، فرد به كار تشويق و ترغيب مي‌شود و در نهايت خروجي كار با كيفيت بالا به دست مشتري‌هاي خوشحال مي‌رسد؛ نكته‌ي ظريفي كه بسياري از كارفرمايان اهميتي به آن نمي‌دهند.
10. ديتا سنتر White Mountain، استكهلمWhite-Mountain-Data-Centre
اين مكان بسيار زيبا و جذاب يكي از جالب‌توجه‌ترين دفاتر كاري دنيا است. اين فضاي غار مانند در دل صخره‌اي در 30 متري زير سطح خيابان‌هاي استكهلم كنده شده است و اساساً يكي از پناهگاه‌هاي هسته‌اي در جنگ‌هاي اتمي به شمار مي‌رفت. كه بعداً توسط معمار مشهور، آلبرت فرانس لانورد بازسازي و مدرن سازي شد و از يك معماري داخلي پيشرو بهره مي‌برد. به همين خاطر آن را در صدر اين فهرست ده‌تايي قرار داده‌ايم.
9. Googleplex، كاليفرنياGoogleplex
اشتياق گوگل براي نوآوري تنها به محصولات و خدمات آن‌لاين آن ختم نمي‌شود و مي‌توان نمود عيني اين مورد را در معماري ساختمان شركت در كاليفرنيا مشاهده نمود. اين مجموعه كه Googleplex نام دارد شامل دفاتر كاري بزرگ و رنگارنگ بوده و كاركنان اين كمپاني مي‌توانند از دو چرخه و پيانو در كنار اتاق جلسات و تفكر بهره ببرند. البته امكانات اين دفتر كار رويايي به اين موارد ختم نمي‌شود.
8 – دفتر مركزي Foursquare، نيويوركFoursquare
در طراحي و پياده‌سازي معماري چشمگير Foursquare از خدمات موسسه ECHO:DA كمك گرفته شده است. آن‌ها با طراحي يك «ديواره‌ي آلبومي» كه محل ورود و خروج كاركنان است جلوه‌اي خاص به اين مجموعه بخشيده‌اند. از اين گذشته، مجموعه‌ي بزرگي از پنجره‌هاي افقي به افرادي كه به سالن كنفرانس مي‌روند نماي خوبي از بيرون را هديه مي‌كند.
7 – دفتر معماري Selgas Cano، مادريدSelgas-Cano
اين تصوير مربوط به دفتر كار شركت طراحي و معماري Selgas Cano واقع در شهر مادريد در كشور اسپانيا است. آنها كوشيده‌اند تبحر خود را ابتدا در طراحي ساختمان شركتشان نشان داده و با هنرمندي از عناصر نوآورانه‌اي بهره برده‌اند. اين بنا توسط ايوان بان طراحي شده است و به خوبي سازگاري انسان و محيط زيست را نشان داده و با محيط جنگلي پيرامون يكپارچه شده است.
6 – دفتر كاري Red Bull، سيدنيRed-Bull-Workspace
شركت نوشابه‌سازي Red Bull به نوآوري شهره است؛ اين خصيصه نه تنها در انواع و اقسام نوشيدني‌هاي انرژي‌زايش وجود دارد بلكه در معماري دفاتر كار بين‌المللي‌ آنها در سراسر جهان نمود عيني پيدا كرده است. متيو شرگلد طراحي دفتر سيدني Red Bull را بر عهده داشته است و توانسته يك اثر استادانه را از خود به يادگار بگذارد.
5 – دفاتر كاري شركت Autodesk، ميلانAutodesk
شركت Autodesk به برنامه‌هاي طراحي صنعتي‌اش شهره است و يكي از محبوب‌ترين آن‌ها برنامه اتوكد مي‌باشد. مسئولان Autodesk براي آنكه معماري ساختمان و دفاتر كاري‌شان نيز فوق‌العاده باشد كار طراحي را به گروه معماران زبده‌ي Goring & Straja واگذار كرده‌اند. هدف اصلي مسئولان شركت دست‌يابي به حداكثر كاربرد پذيري محيط، بهره از مشخصه‌هاي معماري ايتاليايي و استفاده از روح جهاني شركت در كنار يكديگر است.
4 – دفتر گوگل، زوريخGoogle
اين دفتر كه پذيراي 300 مهندس است داراي ميله‌هاي مخصوص است كه شبيه به آن چيزي است كه در ايستگاه‌هاي آتش نشاني وجود دارد، از اين ميله‌ها براي پايين رفتن سريع از طبقات استفاده مي‌شود. از اين گذشته يك سرسره نيز براي دسترسي سريع و هيجاني به كافه تريا وجود دارد! جالب اينكه اتاق‌هاي جلسه و محيط كاري اين دفتر به شكل كلبه‌ي سوئيسي، ايگلو (خانه برفي) و اتاق‌هاي تله كابين تزئين شده‌اند.
3 - Medina Turgul DDB، استانبولMedina-Turgul-DDB
Medina Turgul DDB يك آژانس تبليغاتي ترك است كه در سال 1993 در استانبول تاسيس شد. پس از رشد و توسعه اين شركت و نياز به محيط كاري بزرگ‌تر آنها از خدمات شركت معماري Erginoglu & Calislar كمك گرفتند تا طراحي دفتر جديدشان متفاوت، مدرن و زيبا باشد. نتيجه اينكه اين محيط كاري با شكوه تمام بازسازي و آماده بهره‌برداري شد. در طراحي اين محيط، از تركيبي از عناصر شيشه‌اي، محيط باز و كف نيم اشكوب استفاده شده كه در كنار المان‌هاي طراحي سنتي و سنگي نمايي نيمه شرقي و در عين حال مدرن به آن داده است.
2 – دفتر BASF، شيليBASF-office
دفتر مركزي شركت BASF در سانتياگوي شيلي را در تصوير بالا ملاحظه مي‌فرماييد. اين بنا كه در دو طبقه و با مساحتي بالغ بر 1400 متر مربع ساخته شده، توسط شركت Contract Chile طراحي گرديده است. معماران و مهندسان اين شركت به خوبي از مفهوم فضاي باز در تمامي بخش‌هاي عملياتي بهره برده‌اند. فضاي مربوط به مديريت شركت نيز تلفيقي از فضاي بسته و باز است كه در كنار محيط‌هاي كاري ديگر قرار داده شده است و به خوبي مي‌تواند حس ارتباط و شفافيت را در كل محيط حس كرد.
1 – شركت TBWAU، توكيوTBWA-605x325
محيط كاري شركت TBWA نمادي از هنرمندي ژاپني‌ها و به‌كارگيري چوب در معماري ساختمان‌هايشان و اصول طراحي مدرن امروزي است. اين فضاي كاري زيبا از همكاري مشترك شركت TBWA، شركت تبليغاتي Hakuhodo و شركت معماري Klein Dytham حاصل شده است. جالب است بدانيد كه ماحصل كار كاملاً نوآورانه بوده و موفق به كسب جوايز متعددي شده است. جالب‌تر اينكه در داخل اين بنا از چمن سبز و فضاي باز در كنار محيط كاري بهره‌برداري شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.